Oprava čelných skiel
skcsendehupl
  • autosklo

separator

 

Dostali ste kamienok do čelného skla? Nie vždy je potrebná výmena. Informujte sa o možnosti opraviť takto poškodené sklo. Pri opravách používame technológiu ROGER´S. Oprava je možná len pri určitej veľkosti poškodenia a tiež iba mimo zorného poľa vodiča. Ak máte havarijne poistené auto informujte sa o možnosti opravy, ktorú hradí poisťovňa v plnej výške, bez ohľadu na výšku spoluúčasti.

 

Čo je to vlastne oprava autoskla?

Oprava alebo tiež scelenie je dokonalým riešením pre majiteľov motorových vozidiel, ktorým úder od letiaceho kamienku vytvorí na čelnom skle drobné poškodenia. Opravou týchto poškodení je možné predísť celkovej výmene autoskla. Naša spoločnosť AUTOSKLO RT vykonáva opravu takýchto praskliniek pomocou odsatia vzduchu (vákuovania) z dutiny praskliny a jeho nahradenie špeciálnou látkou, ktorá má lom svetla rovnaký ako sklo. Ide o technológiu, ktorá zabraňuje rozširovanie prasklín na vonkajšej vrstve čelného skla, dochádza k obnoveniu pôvodnej pevnosti skla a zároveň k zlepšeniu optických vlastností v mieste pôvodného poškodenia. Prevažná väčšina prasklín vzniknutých od letiaceho kameňa je technicky opraviteľných za predpokladu, že prasklina nekončí v okraji skla.

 

Dôvody prečo si nechať opraviť prasklinu na čelnom skle...

 


finančné:

Bez pripoistenia nemusí byť výmena autoskla lacná záležitosť,
aj s pripoistením skla nemusí limit poistného plnenia pokryť všetky náklady na výmenu a klient potom musí doplatiť zvyšok do celkovej sumy za realizovanú výmenu. V prípade opravy nehradí klient spoluúčasť, ktorú by pri výmene skla musel poisťovni uhradiť, s pôvodným originálnym sklom má vozidlo väčšiu predajnú hodnotu, prasklina v stieranej ploche dnes hrozí stratou až 5 bodov a pokutou až do výšky 200, - €.

 

technické:

- existuje riziko, že nalepením nového skla vzniknú malé netesnosti
- existuje riziko, že pri vyrezávaní pôvodného autoskla dôjde k poškodeniu karosérie alebo interiéru
- opravou praskliny dôjde k trvalému zamedzeniu ďalšieho rozširovania praskliny
- obnova bezpečnostnej funkcie v mieste, kde sa airbag spolujazdca pri aktivácii opiera o čelné sklo

 

časové:

Rada klientov uprednostňuje radšej rýchlu opravu na počkanie (do 1 hodiny), ako zdĺhavú výmenu čelného skla s nutnosťou odstaviť vozidlo s ohľadom na bezpečné zaschnutie lepidiel

 

mobilita:

Opravy čelných skiel je možné vzhľadom k ich univerzálnosti vykonávať mobilne v mieste zákazníka, bez problémov aj v exteriérních podmienkach.

 

Čo na opravy autoskiel hovoria poisťovne?   

Všetky poisťovne uznávajú túto metódu opravy.
Dôvod je jasný, poisťovňu príde táto cesta odstránenie praskliny lacnejšie než výmena autoskla. Niektoré poisťovne dokonca opravu vyžadujú, pokiaľ prasklina spĺňa ich vnútorné smernice o veľkosti a umiestnení na ploche skla. Poisťovňa je povinná uhradiť opravu i tzv. Nezmluvným autoservisom za predpokladu, že klient dodržal riadny postup nahlásenie poistnej udalosti a umožnil prvotnú prehliadku poškodeného skla osobou, ktorá je na to oprávnená danou poisťovňou.

 

Aké typy autoskiel je možné opraviť?

Našou metódou možno opraviť akákoľvek dvojvrstvové automobilové sklá. Nezáleží na tom, či sa jedná o sklo číre, tónované, vyhrievané, determálne, akustická či reflexné. Okrem osobných vozidiel je možné kvalitne zaceliť aj autosklá nákladných automobilov a taktiež aj robustné autobusové sklá. Rozhodne pomocou tejto metódy nemožno opraviť kalené sklá, tzn. na vozidle bočné a zadné, ktorá sa v prípade rozbitia rozpadnú na tisíce kúskov.

 

Zostane po oprave niečo vidieť?

Áno, každá oprava autoskla po sebe zanecháva jemné optické stopy, ktoré sa vo výsledku môžu líšiť podľa konkrétneho typu praskliny. Len tie najlepšie a najserióznejší autoservisy Vás dopredu na vzorovom čelnom skle zoznámia s tým, akú optiku môžete od opravy očakávať. Po oprave je pôvodná prasklina v pohľade do interiéru vozidla vo väčšine prípadov už neviditeľná. Vodiči preto nehrozí pokuta ani strata bodov a bez problémov prejde STK.

 


Mala by mať technológia na opravy autoskiel ATEST?

Oprava čelného skla je zásahom do homologácia vozidla a preto by všetky technológie na opravy čelných dvojvrstvových skiel používané v SR mali pred použitím získať schválenie Ministerstva dopravy SR, ktoré na základe rozhodnutia vydá ATEST 8SD. Každý klient potom po oprave autorizovaným servisom obdržia osvedčenie o vykonanej oprave autoskla. Žiaľ rad technológií je v SR doposiaľ používaná bez atestu. 

 

Je možné opraviť prasklinu v akomkoľvek mieste čelného skla?

Legislatíva EÚ vylučuje opravy dvojvrstvových autoskiel v zornom poli vodiča - smernica EHK č.43. Zorné pole vodiča však nie je plocha, ktorú zaberajú stierače. Pre presné stanovenie hraníc plochy zorného poľa je najlepšie obrátiť sa na konkrétny autorizovaný autoservis.

 

Akú veľkú prasklinu je možné opraviť?

Technicky je v podstate možné opraviť prasklinu až do priemeru 10 cm (5cm v polomere). Prasklina však nesmie žiadnym koncom zasahovať do rámu autoskla a vstupný otvor (miesto dopadu kameňa - impakt) by nemal byť väčší ako cca 5 mm.

 

 

Čo predstavujú čierne škvrny vnútri praskliny?

Nejedná sa o nejaké nečistoty. Tmavé zafarbenie (lepšie viditeľné, ak si prasklinu zvnútra skla podložíte bielym papierom) je výsledkom prieniku vzduchu do dutiny praskliny, kde medzi prvou vrstvou skla a fóliou spôsobuje určitú optickú vadu vytvárajúce dojem, že do praskliny prenikli nečistoty. Ak sú po oprave v praskline naďalej viditeľné čierne fľaky, nedošlo ku 100% odsatie vzduchu a oprava teda nesplnila svoj účel.

 

Záleží na starobu praskliny a miere jej znečistenia?

Nezáleží za predpokladu, že autosklo opravuje servis používajúci výhradne profesionálne technológiu.

 

Koľko stojí oprava jednej praskliny?

Cena opravy autoskla je závislá na viacerých faktoroch, preto je najlepšie kontaktovať nás kôli určeniu ceny opravy

 

ISS, oprava po impak...
"operačná sála"
sídlo spoločnosti

Dopytový formulár

Polia označené (*) sú povinné.
Nepovinná príloha správy (súbor / súbory / fotky)
Súhrnná veľkosť príloh je limitovaná na 14.6 MB
    captcha
    Reload

     https

     

     

     

    UPOZORNENIE

    Tento web používa na poskytovanie služieb a analýzu návštevnosti súbory cookie. Pre použítie tohoto webu potvdte prosím súhlas.

    Súhlasím
    created by: Marek Sarvas